MISJA
PRZEDSZKOLA
·
Przedszkole
zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
·
Rozpoznaje i
zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty.
·
Tworzy warunki do
nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest
osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole
podstawowej.
·
Placówka buduje
środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy
odróżniania dobra od zła.
·
Kieruje się
zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach dziecka.
·
Wspiera
działania wychowawcze rodziców.
·
Promuje
zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej
i narodowej.
NASZĄ DZIAŁALNOŚĆ OPISUJE CYTAT:
„Tak naprawdę to są tylko dwie
rzeczy, w które można wyposażyć dzieci: pierwszą są korzenie, drugą –
skrzydła”.
Hodding Carter
WIZJA
PRZEDSZKOLA
· Przedszkole tworzy procesy indywidualnego
wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości dziecka.
· Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu
wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie co najmniej podstawy programowej.
· Procesy zachodzące w przedszkolu
zapewniają rozwój jego podmiotów.
· Przedszkole jest integralnym elementem
środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego i
lokalnego.
Zarządzanie
przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne
z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą
koncepcją rozwoju.
PROCESY
WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJI
Przedszkole przygotowuje dzieci do
podjęcia nauki w szkole oraz wspiera indywidualny potencjał rozwojowy każdego
wychowanka. Respektuje pięć najistotniejszych zasad wychowania przedszkolnego:
·
zasadę
zaspokajania potrzeb dziecka,
·
zasadę
aktywności,
·
zasadę
indywidualizacji,
·
zasadę
organizowania życia społecznego,
·
zasadę integracji (jednolity proces wychowania i
edukacji).
MODEL
ABSOLWENTA
Absolwent naszego przedszkola
jest dobrze przygotowany
do podjęcia obowiązków szkolnych i radzenia sobie z
trudnościami.
·
Jest aktywny w podejmowaniu działań.
· Rozumie
świat i wartości w nim nagromadzone.
· Cechuje
się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i
społecznego.
· Dba o
swoje zdrowie i sprawność fizyczną.
·
Wykazuje się samodzielnością.
SYSTEM
WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA
·
Procedura
postępowania obejmuje m.in. systematyczne obserwacje pedagogiczne służące
rozpoznaniu potrzeb, możliwości, sytuacji społecznej dziecka, a także
zainteresowań podopiecznych.
·
Wspomaganie
dzieci to także badanie gotowości szkolnej i ewentualne budowanie
indywidualnych programów wspomagania i korygowania rozwoju. Wiedzę o dzieciach
nauczyciele wykorzystują do:
·
modyfikacji
realizowanych programów,
·
planowania
miesięcznego,
·
do
konstruowania zajęć (zasada indywidualizacji wymagań),
·
indywidualnego
wspomagania dzieci.
FUNKCJONOWANIE
PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU LOKALNYM
Przedszkole
aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji
swojej pracy. Wspiera rodziców w wychowywaniu dzieci.
W trosce o
jednolite oddziaływanie nauczyciele:
·
systematycznie
informują rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących realizowanych w
przedszkolu,
·
zapoznają
rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do
kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności,
·
informują
rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci, a także włączają ich do wspierania
osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają,
·
prowadzą
edukację prozdrowotną i promocję zdrowia,
·
zachęcają
rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola i wspólnie z nimi
organizują wydarzenia, w których biorą udział dzieci.